آیا حاضرید پروژه سئوی خود را شروع کنید

در حال بارگزاری
 

سئوگرافی یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های سئو و خدمات بهینه سازی سایت در ایران می‌باشد.

 

@ با تقدیم احترام به قوانین کپی‌رایت!

تماس با ما
 

021 88 17 21 31

 

info@seography.ir

 

پست مهمان چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

پست مهمان چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

پست مهمان(guest posting) یا وبلاگ نویسی مهمان (Guest blogging) فرایندی است که در آن یک سایت به عنوان میزبان یک متن را از نویسنده وبلاگ یا وبسایتی دیگری بعنوان مهمان در سایت خود قرار میدهد تا بین سایت خود و آن وبلاگ یا وبسایت ارتباط برقرار کند و در ضمن بین این دو تبادل لینک صورت می گیرد.

Image

کاربرد پست مهمان در سئو چیست؟

گوگل اهمیت زیادی برای لینک قائل می شود، البته نقل قول هایی از اینکه بک لینک ها جای خود را به محتوا می دهند هم شنیده می شود. ولی همچنان گوگل برای سایت های که بک لینک های معتبری دارند ارزش بالایی قائل می شود. پست مهمان (guest posting) یا وبلاگ نویسی مهمان (Guest blogging) یک فرصت منحصر به فرد به افراد می دهد که در سایت های معتبر مطلب گذاشته و از آنها برای سایت خود بک لینک بگیرند. بنابراین اگر شما مطالب مفید را در سایت های دیگر به عنوان پست مهمان منتشر کنید، علاوه بر اینکه مخاطب جدیدی را با خود آشنا خواهید کرد، می توانید از طریق لینک های ورودی که دریافت می کنید، ارزش سایت خود در گوگل را نیز بهبود دهید.

اهمیت پست مهمان از نظر سئو چیست؟

هنگامی که شما در یک سایت معتبر مطلبی با نام خود و با لینک به سایت خود می گذارید باعث می شوید که کاربران آن سایت معتبر به سایت شما هم مراجعه کنند. به این ترتیب شما مخاطب سایت خود را افزایش داده اید . این مخاطبان با مشاهده لینک شما در یک سایت معتبر به سایت شما اعتماد بیشتری می کنند و راحتتر با سایت شما ارتباط برقرار می کنند . به این ترتیب شما علاوه بر جذب مخاطب ، محبوبیت سایت خود در میان مخاطبین را افزایش داده اید. نکته سوم ارتباط بین مطالب سایت شما و سایت میزبان است ، هر چه این ارتباط بیشتر بوده و مخاطب از اینکه از سایت مبدا به سایت شما مراجعه کرده است خوشنود تر باشد ، احتمال بازگشت او به سایت شما بیشتر و بیشتر میشود. به این ترتیب شما مخاطب خود را افزایش داده ، رضایت مندی و خوشنودی مخاطب خود را بالا برده اید و مخاطب وفادار ایجاد کرده اید .

سایت هایی که دارای بک لینک های معتبری هستند، از نظر موتور جستجوی گوگل بسیار ارزشمند هستند. پست مهمان کمک می کند تا وب سایت ها با انتشار محتوا در سایت های معتبر و پربازدید، بک لینک های خوبی بگیرند. بنابراین درج پست مهمان و مطالب مفید در سایت های دیگر، هم باعث جذب مخابان جدید می شود و هم باعث ارتقای رتبه سایت در گوگل می شود. با قرار دادن پست مهمان در یک سایت معتبر، کاربران آن سایت با خواندن محتوا بر روی لینک سایت کلیک خواهند کرد و بازدیدهای سایت را افزایش خواهند داد. مخاطبان هدف با مشاهده لینک سایت موردنظر در یک سایت معتبر، راحت تر به آن اعتماد می کنند. پست مهمان یکی از روش های سئو کلاه سفید جهت بهینه سازی وب سایت است که به افزایش بازدید و رتبه سایت منجر می شود. تولید محتوای بهینه سازی شده به همراه استفاده هوشمندانه از پست های مهمان می تواند به بهینه سازی سایت کمک کند.

آیا اشتراک لینک در پست مهمان تاثیر منفی هم دارد؟

همه ما شنیده ایم که گوگل برای سایت هایی که تبادل لینک می کنند چندان ارزشی قائل نیست و در صورتی که گوگل متوجه این اشتراک لینک شود یا لینک ها را در نظر نمی گیرد و یا این سایت ها را اسپم می شناسد. ولی آیا این موضوع در پست مهمان صادق است؟

چند نکته را باید به خاطر داشته باشید : 1- سایت خود را به لینک دانی سایت های دیگر حتی سایت های مرتبط تبدیل نکنید. 2- اگر هدف ایجاد سایت تبلیغات سایر سایت ها نیست پس سایت را وسیله ای برای اینکار قرار ندهید.

بک لینک خارجی زیاد به سایت های دیگر میتواند سایت شما را با تنبیه گوگل مواجه کند . گوگل برای این تنبیه شرایطی دارد که البته راز سر به مهر است و کسی دقیقا نمیداند تحت چه شرایطی گوگل سایتی را مورد تنبیه برای بکلینک بیش از حد قرار میدهد. ولی میتوان با تحلیل سایت هایی که لینک زیادی به سایت های دیگر میدهند ،متوجه شد که ظاهرا گوگل برای تنبیه این سایت ها یک شرط دارد و آن این است که اگر مخاطب از سایت آنها به سایت دیگری رفت و بلافاصله از آن خارج شد تنبیه رخ میدهد. بیایید این قضیه را تحلیل کنیم .

فرض کنید ما سایتی را ایجاد کرده ایم و میخواهیم مخاطبان سایت ما با مراجعه به سایت آدرس و تلفن و سایت اصناف مختلف را ببینند . مثلا اگر مخاطب میخواهد در مشهد هتلی رزرو کند به سایت ما بیاید لیست قیمت ها و آدرس و تلفن و نشانی سایت هتل های مشهد را دیده و یکی را انتخاب کند. مسلما برای گوگل هیچ دلیلی برای تنبیه این سایت وجود ندارد. بنابراین میتوان فرض را بر این گذاشت که تا زمانی که شما قصد سوء استفاده از بک لینک را نداشته باشید، مشکلی برای گذاشتن لینک خارجی هم ندارید.

چگونه پست مهمان بپذیریم؟

اگر می خواهید در سایت خود پست مهمان داشته باشید می توانید در کادری در انتهای مقاله امکان قرار دادن مشخصات نویسنده مقاله را بدهید به این کادر اصلاحا Author Box گفته می شود. در این کادر معمولا نام، عکس، مشخصات و لینک به سایت نویسنده مقاله وجود دارد. وبلاگ نویسان اغلب تمایل دارند که مطالب مفید و کاربرپسند بنویسند تا علاوه بر جذب مخاطب جدید مخاطبان قبلی خود را راضی نگه دارند. بنابراین استفاده از وبلاگ نویسان مهمان یا پست مهمان یک معامله برد برد محسوب میشود که در آن دو طرف معامله برنده هستند.

آیا پذیرفتن متن مهمان برای سئو مفید است؟

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شده اید جواب سریع به این سوال بله است. مت کاتس مدیر بخش اسپم های وب گوگل در پاسخ به این سوال که پست مهمان برای سئو سایت در گوگل مناسب است یا خیر میگوید: پست مهمان مانند هر تاکتیک دیگری در سئو میتواند مورد سوء استفاده قرارگیرد ، بنابراین ربات های گوگل برای تشخیص این سوء استفاده ها روز بروز بهتر شده تا بتوانند جلوی سایت های اسپم در وب را بگیرند. اگر بخواهیم این جواب را تحلیل کنیم به یک نتیجه میرسیم: اگر میخواهیم در سایت خود پست مهمان داشته باشیم، حتما مطمئن شویم که به سایتی مرتبط لینک میدهیم و یا اینکه به کاربران و مخاطبان سایت خود کاملا واضح بگوییم که در سایت مقصد با چه نوع داده ای مواجه می شود. خلاصه اینکه سعی نکنیم کاربر و یا گوگل را فریب دهیم.

اگر مقاله مت کاتس به آدرس https://www.mattcutts.com/blog/guest-blogging/ را خلاصه کنیم نتیجه این جمله خواهد بود : اگر قصد دارید از پست مهمان بعنوان راهی برای ایجاد بکلینک استفاده کنید بهتر است سریعا اینکار را متوقف کنید، زیرا که استراتژی جدید گوگل این است که اینگونه سایت ها را اسپم تشخیص دهد. در واقع گوگل مطالبی را که صرفا با هدف ایجاد لینک تولید می شوند شناسایی کرده و سایت شما را جریمه خواهد کرد. بنابراین در انجام این کار نباید زیاده روی کنید و غیر طبیعی رفتار کنید.

چگونه پست مهمان برای سئو سایت ما مفید خواهد بود؟

ایجاد کننده پست مهمان:

ایجاد کننده پست مهمان میتواند متن صفحه و لینک خود را بنویسید به این ترتیب میتواند کاملا از کیفت متن نوشته شده و ارتباط بین واژه لینک شده و وبسایت خود مطمئن شود . به این ترتیب با ایجاد بکلینک در یک سایت معتبر بیننده بیشتری را به سایت خود هدایت می کند.

نکته: اگر به عنوان برای سایتی پست مهمان تهیه میکنید نباید بیش از 20% لینکها با کلمات کلیدی سایتتان ایجاد شود. البته هیچ کس از الگوریتم های گوگل خبر ندارد. ولی این مقدار لینک از طرف بسیاری سایت ها تائید شده است.

پذیرنده پست مهمان:

پذیرنده پست مهمان با بدست آوردن محتوای مفید و کاربر پسند میتواند سئو سایت خود را ارتقاء بخشد ، هیچ چیز مانند مخاطب واقعی به سئو سایت کمک نمی کند.

تفاوت فروش بک لینک و پست مهمان چیست؟

بدلیل اینکه بسیاری از سایتها با فروش بکلینک درآمدزایی می کنند و گوگل آنها را بعنوان اسپم میشناسد ما باید بدانیم که چه زمانی گوگل سایت ما را یک سایت فروشنده لینک ، قلمداد می کند و چه زمانی یک سایت پذیرنده پست مهمان. برای این منظور ما فقط میتوانیم روی تجربه خود حساب کنیم . چرا که همانطور که گفتیم گوگل از الگوریتم های کاملا محرمانه استفاده می کند. بسیاری از سئو کاران در سراسر دنیا معتقدند که گوگل رفتار مخاطب در سایت را عیار تشخیص قرار می دهد. یعنی زمان ماندگاری در سایت میزبان، زمان انتقال به سایت مهمان ، زمان ماندگاری در سایت مهمان ، فعالیت های انجام شده در سایت مهمان را بررسی می کند . عده قلیلی از سئو کاران هم اعتقاد دارند که گوگل حتی اندازه صفحه دستگاه مخاطب و صفحه سایت میزبان و مهمان را هم برای تشخیص اسپم بودن چک می کند. این عده دلیل خود را اسپم کردن پاپ آپ هایی میدانند که در اندازه های کوچک بصورت پنهانی باز می شوند.

کاربرد پست مهمان در تجارت الکترونیک

پست مهمان در تجارت الکترونیک میتواند علاوه بر تسهیل برند سازی امکان عرضه کالا در سایتی دیگر را محیا کند ، به این ترتیب شما میتوانید برخی محصولات خود را از طریق سایت های دیگر به فروش برسانید .

برای تبدیل شدن پست مهمان به یک ابزار تجارت الکترونیک شما باید شبکه های اجتماعی خود را نیز توسعه دهید .

اگر میخواهید از پست مهمان در تجارت الکترونیک بهره بگیرید باید مطمئن شوید که وبسایت میزبان ارزش اینکار را دارد .

چگونگی تحلیل سایت میزبان برای قراردادن پست مهمان :

  1. سن دامنه سایت مهمان را بررسی کنید.
  2. تعداد بکلینک های آن را بررسی کنید.
  3. میزان مخاطب آن را بررسی کنید. (در گوگل آنالتیک و سایت semrush میتوان بصورت محدود ترافیک سایت ها را مشاهده کرد.)
  4. نام دامنه را بررسی کنید.

تفاوت پست مهمان و چند نویسنده بودن وبسایت

آیا وب سایت هایی که دارای دو یا چند نویسنده هستند به عنوان سایت های دارای پست مهمان شناخته می شوند؟

وقتی که یک سایت یا یک وبلاگ دو یا چند نویسنده دارد ، معمولا همه نویسندگان آن در چهارچوب تعیین شده سایت مطالب خود را درج می کنند . حتی اگر که هر کدام مسئول بخشی از سایت باشند. بگذارید این مسئله را با مثالی مشخص کنیم.

مثال:

شما سایتی آموزشی را ایجاد کرده اید و چهار دبیر در رشته های فیزیک ، ریاضی ، شیمی ، کامپیوتر را دعوت کرده اید تا بعنوان دبیران سایت شما برایتان مطالب آموزشی ایجاد کنند . با وجود اینکه این دروس هیچ ارتباطی با هم ندارند. ولی شما یک چهارچوب مشخص برای کیفیت دروس ، نحوه قرار دادن عکس و ویدئو و لینک دادن به سایت های دیگر برای دبیران خود تعیین می کنید و به این ترتیب مخاطب هر کدام از این دروس با مراجعه به بخش مد نظر خود در سایت با متن ، عکس ، فیلم های کاملا مرتبطی مواجه میشود. لینک های خارجی سایت هم از قائده ای مشخص پیروی می کنند. بعنوان مثال شما به مدرسین خود میگوید تنها به سایت های آموزشی رایگان دیگر و یا به وبلاگ آموزشی شخصی خود میتوانند لینک دهند. تا کاربران هر بخش در صورت مراجعه به لینکها مطالب کاملا مرتبطی با سایت شما را مشاهده کنند. طبق گفته مت کاتس کارمند گوگل، این نوع سایت ها هیچ مشکلی از نظر گوگل و سئو ندارند. بنابراین میتوانید از این شیوه برای گسترش سایت خود استفاده کنید.

نکته آخر: یادمان باشد که کاربران سایت ها از موتورهای جستجو هوشمندتر هستند. اگر میخواهید مخاطب وفادار واقعی و دائمی داشته باشید. بر روی نادانی مخاطبان خود سرمایه گذاری نکنید. زیرا که شاید بتوانید عده ای از مخاطبان را یک یا چند بار فریب بدهید. ولی بزودی شهرت بد سایت شما موجب میشود که مجبور به تغییر نام دامنه سایت خود شوید. بنابراین همواره با صبر و حوصله راه درست را به پیش گیرید.

وبلاگ نویسان مهمان را بشناسید

برخی از وب‌سایت‌ها، تنها پست‌های نویسندگان خاصی را دنبال می‌کنند. اما چرا؟ خب، برای دانستن پاسخ این سوال، بهتر است چند وبلاگ نویس را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده تا متوجه شوید که آیا آن‌ها وبلاگ نویس، فریلنسر، مشاور یا صاحب کسب‌وکار هستند یا خیر. این موضوع، زمانی که شما خود را به یک مؤسس وب‌سایت برای شروع تولید محتوا معرفی می‌کنید، بسیار مهم است.

به یک چهره‌ی شناخته‌شده در سایت میزبان تبدیل شوید

به‌منظور افزایش شانس پذیرفته شدن خود به‌عنوان یک وبلاگنویس مهمان، نیاز است تا از طریق وب‌سایت میزبان، شهرتی برای خود دست‌وپا کنید.

بهترین راه ممکن، ساخت یک حساب کاربری در آن وب‌سایت و مشارکت به مدت چند هفته در بخش کامنت‌های آن است. همچنین با به اشتراک گذاشتن پست‌های وب‌سایت مدنظر در شبکه‌های اجتماعی، به شهرت بیشتری نیز دست خواهید یافت. با این روش، زمانی که درخواست خود را برای نوشتن یک پست مهمان به آن‌ها ارائه می‌دهید، از دید صاحبان آن وب‌سایت، فردی کاملاً ناشناس نخواهید بود.

سایر نوشته ها توسط amirmahdiazarbara | ﺳﻪشنبه 08 مرداد 1398 |کلمات کلیدی: پست مهمان ، همیت پست مهمان ، کاربرد پست مهمان در سئو
331 | رتبه بندی این مطلب:
5/0
|
25رأی موافق 0رأی مخالف
| چاپ
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

ارتباط با نویسنده

x

آموزش سئو

در این بخش به جدیدترین مقالات آموزش سئو دسترسی دارید. این مقالات حاصل تالیف و یا ترجمه گروه نویسندگان سئو گرافی می‌باشد.

وبلاگ سئوگرافی

به سئوگرافی خوش آمدید

ما آماده انجام خدمات سئو برای شما هستیم

 
اطلاعات تماس
 

ایمیل:

info@seography.ir

 

تلفن:

021 88 17 21 31

 

آذرس:

تهران خیابان مطهری خیابان میرعماد کوچه چهارم پلاک 13 واحد 1