آیا حاضرید پروژه سئوی خود را شروع کنید

در حال بارگزاری
 

سئوگرافی یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های سئو و خدمات بهینه سازی سایت در ایران می‌باشد.

 

@ با تقدیم احترام به قوانین کپی‌رایت!

تماس با ما
 

021 88 17 21 31

 

info@seography.ir

 

انتخاب کلمات کلیدی؛ چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم؟

انتخاب کلمات کلیدی؛ چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم؟

کلید واژه تحقیق 101: چگونه کلمات کلیدی مناسب برای جستجوگرها را انتخاب کنید

 

آیا شما با آخرین دستورالعمل های انجام تحقیقات کلمات کلیدی در ارتباط هستید؟ تحقیقات کلمات کلیدی از هر دو موتور جستجوگر بهینه سازی شده (SEO) و بهینه سازی محتوا از ابتدا بوده است و همچنین در بازاریابی ایمیل نیز کمک خواهد کرد.

اما گاهی اوقات سخت است که شرایط مناسب برای گوگل را انتخاب کنید. در چند سال اخیر تغییرات زیادی در رفتار جستجو و راهنمایی های جستجو انجام شده است و آنها به طور مداوم در حال تحول هستند.

اگر می خواهید صفحات وب، بازاریابی محتوا و بازاریابی ایمیل برای به دست آوردن نتایج مطلوب داشته باشید، باید بدانید که چگونه به تحقیق و استفاده از کلمات کلیدی در محیط کنونی می پردازید.

این چیزی است که این راهنمای در مورد آن است. در پایان، شما درک کامل از تحقیقات کلید واژه، از تغییر در جستجو به چگونگی استفاده از کلمات کلیدی برای بهبود ایجاد محتوا و ارتقاء محتوا. یک فنجان قهوه را بهتر بکشید ما همه چیز را که فکر می کنیم باید بدانیم را شامل می شود. ما همچنین یک جدول محتویات را اضافه کردیم تا هر زمان که میخواهید به هر بخش بروید.

کلمات کلیدی  چیست؟

کلید واژه ها عبارتند از:

  • کلمات و عباراتی که مردم را برای جستجوی آنها تشخیص می دهد
  • کلمات و عباراتی که مباحثی را که در مورد آنها بنویسید را توصیف می کند

در یک جهان ایده آل، این کلمات کلیدی یکسان هستند، شکاف بین محتوای شما و مخاطبان شما را محدود می کند و به آنها کمک می کند تا آن را پیدا کنید.

تحقیقات کلید واژه این است که پیدا کردن شرایطی که افراد به موتورهای جستجو وارد می کنند، بنابراین شما می توانید از آنها برای صفحات وب، ایجاد محتوا و بازاریابی استفاده کنید.

چرا پیدا کردن کلمات کلیدی؟

همانطور که قبلا گفتیم، تحقیقات کلیدی بخش مهمی از جستجوگرها است. کلمات کلیدی یک عامل مهم رتبه بندی SEO است که گوگل از آن استفاده می کند وقتی تصمیم می گیرد که محتوای شما را در نتایج جستجو رتبه بندی کند. آنها را درست کنید و گوگل محتوای آنچه در مورد آن است را درک می کند و آن را آسان می کند تا در زمان مناسب در پاسخ به جستجو جستجو کند.

تحقیقات کلیدی به شما کمک می کند تا با رفع موضوعاتی که در استراتژی محتوا وجود دارد، به سران مشتریان خود برسید. وقتی می دانید مخاطبان مورد نظر شما چه می خواهند، می توانید محتوای خود را بهینه سازی کنید تا پاسخ های مورد نیاز خود را ارائه دهید.

به طور کلی، تحقیقات کلید واژه، نه تنها ایجاد محتوا را پشتیبانی می کند، بلکه تمامی فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی، از جمله بازاریابی ایمیل. همچنین با تبلیغات پرداخت و تبلیغات رقابتی کمک خواهد کرد.

چک کردن کلمات کلیدی که رقبای شما هدف قرار می دهند می توانند به شما در استراتژی محتوا خود کمک کنند. برخی از ابزارها برای کمک به شما در تحقیقات کلید واژه رقابتی در بخش ابزار ما در زیر وجود دارد.

آیا تحقیق کلید واژه هنوز مرتبط است؟ چگونه جستجو تغییر کرده است

بعضی از افراد تعجب می کنند که آیا ارزش تحقیق کلیدی در کل دارد. پاسخ کوتاه: بله، این است. اما نه اگر سعی می کنید SEO را مانند سال 2006 انجام دهید.

در گذشته، یکی از اهداف تحقیق کلمه کلیدی، محتوا کردن مطالب شما با شرایطی است که افراد به دنبال آن بودند و به صورت مصنوعی صفحات را به بالای نتایج جستجو فشار می دادند. کیفیت اغلب به عنوان کمتر اهمیت از چگالی کلمات کلیدی مناسب - داشتن درصد معینی از همان کلمه کلیدی در محتوا.

این نوع رویکرد دیگر کار نمی کند. در حقیقت، این بیشتر از پاداش جریمه شده است. گوگل در حال کار بر روی کارکردن الگوریتم های جستجو خود تلاش می کند تا نتایج جستجو را بیشتر مرتبط با آنچه که مردم می خواهند پیدا کنند، کار می کند.

ما به این موضوع نگاه می کنیم که ما از طریق راهنمای می رویم، اما در اینجا چندین مشخصه جستجوی امروز وجود دارد:

  • مردم از دستگاه های تلفن همراه با دستیارهای دیجیتال استفاده می کنند که به آنها اجازه می دهد تا با صدا جستجو کنند. این به این معنی است که آنها از زبان طبیعی استفاده می کنند و سؤالاتی را مطرح می کنند، نه فقط در عبارات جستجو تایپ می کنند.
  • گوگل تلاش می کند تا پاسخ های فوری به بسیاری از پرس و جو را از طریق جعبه پاسخ ارائه دهد. این معمولا بر اساس محتوای بهینه سازی شده و مناسب استوار است.
  • کلمات کلیدی مرتبط با معنایی اکنون چیزی است. شما فقط محتوای یک عبارت تکاملی را بهینه نمیکنید، اما برای عبارات مربوطه که عمدتا به همان معنی است. ما بعدا در این راهنمای نگاه خواهیم کرد.

 

 

خط پایین: تحقیق کلمه کلیدی به شما برای بهینه سازی محتوا برای افراد اول و ربات های دوم کمک می کند.

درک انواع کلمات کلیدی

قبل از اینکه شما شروع به تحقیق در زمینه کلمات کلیدی کنید، لازم است که نحوه طبقه بندی آنها را بفهمید.

یک راه برای توصیف آنها عبارتند از کلمات کلیدی سر، بدن و دم:

  • کلمات کلیدی معمولا فقط 1 یا 2 کلمه هستند و حجم جستجو بالا دارند.
  • کلمات کلیدی بدن کلمات 2 تا 3 کلمه با حجم جستجو خوب، نه بالا، نه کم است.
  • کلمات کلیدی دم بلند شامل چهار یا بیشتر کلمات با یک حجم جستجو کم است. این برای بخش عمده ای از ترافیک وب است.

شما همچنین ممکن است کلمات سر، اصلاح کننده و کلمات کلیدی دم و یا کلمات کلیدی کوتاه، متوسط و طولانی را مشاهده کنید.

عامل مهم در اینجا مشخصه است. هر چه این حرف بیشتر باشد، دقیق تر آن است، و نتایج جستجو کمتر خواهد بود زمانی که مردم آن را وارد کنید.

شما می توانید ببینید که چگونه در این گرافیک از Backlinko کار می کند:

 

در اینجا منظور منظور ما این است:

  • اگر شما برای "تی شرت" جستجو کنید، میلیون ها نتایج جستجو را دریافت خواهید کرد.
  • اگر شما برای "تی شرت های آبی" جستجو کنید، احتمالا صدها هزار نفر خواهید داشت.
  • اگر شما برای "پیراهن لباس آبی آمریکایی" جستجو کنید، نتایجی بسیار کمتر خواهید یافت که نزدیک تر از آن چیزی است که واقعا دنبال آن هستید.

از دیدگاه کاربر، محتوای بیشتری که به شرایط جستجو اضافه می کنید، نتایج بهتر شما را بهتر می کند.

نمایه سازی معنادار باقیمانده

اصطلاح دیگری که شما می شنوید کلمات کلیدی معنایی است که مربوط به نمایه سازی معناشناسی پنهان (LSI) است. LSI کمی شبیه موتورهای جستجو با استفاده از ارتباط کلمه است تا تصمیم بگیرد چه چیزی واقعا دنبال آن هستید.

به عنوان مثال، اگر شما در جستجوی "تایتانیک" هستید، موتور جستجو از زمینه ای که شما با سایر شرایط جستجو ارائه می دهید استفاده می کند تا تصمیم بگیرد آیا شما به دنبال اطلاعاتی در مورد کشتی یا فیلم برتر هستید.

از آنجایی که LSI به موتورهای جستجو کمک می کند تا نتایج مربوطه را در زمان جستجوی افراد، نتیجه بخشی از یک استراتژی تحقیقاتی کلید واژه خوب، جستجوی کلمات کلیدی LSI برای استفاده در محتوای شما را فراهم کند. آیا می خواهید LSI در عمل ببینید؟ در هنگام تایپ کلمه یا عبارات در کادر جستجوی Google، به نتایج تکمیل شده نگاه کنید. این لیست هنگامی تغییر می کند که کلمات را برای ارائه زمینه ایجاد کنید.

 

شما همچنین می توانید به شرایط جستجو مرتبط در پایین صفحه نتایج خود نگاه کنید. توجه داشته باشید که اگر پارامترهای جستجو را تغییر دهید، این فهرست ناپدید می شود.

یک ابزار خوب برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI LSIGraph است که به شما یک لیست طولانی تر از هشت یا بیشتر از شرایط ارائه شده توسط گوگل می دهد. در حالی که برخی از نوشته ها شما را خراشیده سر خود را، دیگران لحظه AHA برای ایجاد محتوا را فراهم می کند. با استفاده از کلمات کلیدی معناست، محتوای شما حتی بیشتر ارتباط بالقوه و رسیدن به آن را می دهد.

 

جستجوگرها واقعا چه می خواهند؟ درک هدف کلمات کلیدی

با این حال شما کلمات کلیدی را توصیف می کنید، این فقط به اندازه کافی برای درک اینکه آیا آنها دم کوتاه، متوسط ​​یا طولانی هستند. برای به دست آوردن بیشتر کلمات کلیدی برای بازاریابی، ایجاد محتوا و جستجوگرها، شما همچنین باید قصد جستجوگرانی را که از آنها استفاده می کنید را درک کنید. هنگامی که شما درک هدف جستجو را می فهمید، به یک خواننده ذهن تبدیل می شوید که می تواند دقیقا همان چیزی را که جستجوگران می خواهند ارائه دهد.

به طور معمول، روش های مختلفی برای توصیف هدف کلی کلمه وجود دارد. به عنوان مثال، تجارت الكترونیكی چهار نوع را مشخص می كند:

  • Navigation، جایی که کاربران برای یک وب سایت خاص جستجو می کنند.
  • اطلاعاتی، جایی که کاربران برای پاسخ به یک سوال جستجو می کنند.
  • تحقیقی، جایی که کاربران اطلاعاتی را جستجو می کنند که در نهایت ممکن است به یک تراکنش منجر شود.
  • تراکنش، جایی که کاربران آماده خرید هستند.

چگونه این ها از یکدیگر متفاوتند؟ توصیف یک فرایند جستجوی معمولی به توضیح آن کمک می کند. بگذارید بگوییم شما فکر می کنید که یک تلفن را خریداری کنید. شما می توانید از کلمات کلیدی اطلاعاتی برای کشف کردن گزینه های موجود استفاده کنید. اینها اغلب عبارات مبتنی بر سوال هستند، از کجا، چرا و چگونگی استفاده می کنند.

در حالی که شما این کار را انجام می دهید، ممکن است در مورد چند علامت تجاری که شما را مورد علاقه شما قرار می دهند برخورد کنید. در جستجوی آنها، ممکن است نام خود را در جعبه جستجو تایپ کنید تا URL مربوط به سایت خود را پیدا کنید. این یک جستجوی ناوبری است.

هنگامی که شروع به جستجوی مقایسه کنید، این احتمالا یک جستجوی تحقیق است، هر چند هنوز یک عنصر اطلاعاتی وجود دارد.

کلمات کلیدی معاملات معمولا شامل کلمات مانند خرید، خرید، و غیره، با شرح دقیق از آنچه که فرد به دنبال آن است. کلمات کلیدی مورد نظر تجاری هستند که مربوط به کسب و کار شما و جذب افرادی که ممکن است بخواهند خرید کنند.

اگر شما در حال کسب و کار تجارت الکترونیک، موتور جستجو مجلات محبوب ترین دسته بندی کلمات کلیدی را به عنوان:

  • مقایسه با رقبا
  • جستجو برای تخفیف
  • امتیازها و بررسیها
  • جستجو برای کد کوپن
  • جستجو برای فروش

Moz کلمات کلیدی را براساس رهنمودهای ارزیابی کیفیت جستجو Google جستجو می کند.

 

در حالی که کلمات کلیدی ناوبری باقی می ماند، کلمات کلیدی کسب و کار و اطلاعات بسته به اینکه آیا از طریق جستجو در وب یا یک دستیار شخصی هوشمند مانند Google Assistant، Siri، Cortana یا دیگران ساخته شده است، تغییر می کند.

نسخه 2017 راهنمای گوگل ارزیابی کیفیت ارزیابی لیست 4 نوع پرس و جو جستجو:

  • می دانید (از جمله دانستن ساده). بدانید در مورد یافتن اطلاعات، در حالی که Know Simple در مورد یافتن یک پاسخ خاص به یک سوال، مانند یک واقعیت است.
  • انجام (از جمله اقدام دستگاه). این شامل اجرای یک عمل یا انجام یک هدف است. برای مثال، اگر برای یک بازی جستجو کنید، احتمالا شما می خواهید آن را نصب کنید.
  • سایت اینترنتی. این یک پرس و جو با هدف یافتن و بازدید از یک وب سایت است.
  • بازدید از شخص، که در آن کاربران تلفن همراه در حال برنامه ریزی اقدام فیزیکی بر اساس نتایج جستجو، مانند پیدا کردن رستوران ایتالیایی در نزدیکی برای بازدید.

هنگامی که شما می دانید چگونه کلمات کلیدی را در تحقیق خود پیدا کنید، می توانید از این اطلاعات برای کمک به استراتژی محتوا استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که شما نیازهای کاربران را در هر کجا که اطلاعات خود را پیدا می کنید.

شروع برای پیدا کردن کلمات کلیدی

همانطور که می بینید، کلمات کلیدی برای انجام هر دو نیاز و کسانی که از جستجوگر شما هستند، بسیار کار می کنند. البته آنها واقعا یکسان هستند. هنگامی که مردم در نتایج جستجوی خود آنچه را که نیاز دارند پیدا می کنند و به سایت شما می آیند و تبدیل می شوند، پس همه خوشحال هستند.

پس چگونه می توان لیستی از کلمات و عباراتی را که می توانید استفاده کنید، ارائه دهید؟

گام اول آسان است: طوفان مغزی

اگر شما از طرز تفکر خود مطلع هستید، ایده خوبی از نوع اطلاعاتی است که مردم در هر مرحله از تعامل با شما دارند. اگر نه، فکر کنید که چه چیزی را جستجو کنید از این به عنوان نقطه شروع برای یک لیست استفاده کنید. ایده خوبی برای استفاده از یک صفحه گسترده برای این است، زیرا بیشتر ابزارهایی که استفاده می کنید، به شما اجازه می دهد داده ها را به صورت اکسل یا CSV صادرات کنید.

در حالی که در آن هستید، به کلمات کلیدی دانه فکر کنید. این عباراتی هستند که یک اصلاح کننده ندارند و آنها بلوک های ساختار لیست کلمات کلیدی شما هستند. به عنوان مثال، "بیمه درمانی" کلمه کلیدی دانه است، در حالی که "ماشین حساب مزایای بیمه درمانی" دم دراز است.

اصطلاحات مرتبط با استفاده از LSIGraph، که قبلا ذکر شد، پیدا کنید. فقط عبارت جستجو خود را در جعبه تایپ کنید و یک لیست طولانی از شرایط مرتبط برای اضافه کردن به لیست خود خواهید داشت.

شما همچنین می توانید ببینید که چه اصطلاحات جستجو در حال حاضر مردم را به سایت خود می آورد، به عنوان نقطه شروع برای تولید شرایط جدید، مربوط به شما می توانید برای SEO، توسعه محتوا و بازاریابی استفاده کنید. دو مکان برای یافتن اینها عبارتند از Google Analytics و Google Search Console.

 

شما یک لیست از عبارات را مشاهده خواهید کرد. با این وجود، بزرگترین گروه "ارائه نشده" خواهد بود، که نتیجه جستجوهای مرورگر رمز شده است.

اگر حساب کنسول Google Search را به حساب Google Analytics مرتبط کرده اید، سپس در حالی که در Analytics هستید، به Query Search Console بروید. اطلاعات بیشتری را مشاهده خواهید کرد و کلمات کلیدی "تنظیم نشده" را کاهش می دهد.

در نهایت، چند مکان دیگر وجود دارد که در آن شما می توانید شناسایی کلمات کلیدی را آغاز کنید، از جمله:

  • نظرات وبلاگ، یادداشت زمانی که مردم در مورد موضوعات خاص بپرسید.
  • هشتگ های رسانه های اجتماعی کلید واژه های ضروری هستند، بنابراین آنچه را که مردم هنگام اشتراک گذاری مطالب خود استفاده می کنند را ببینید.
  • عناوین و مقالات کتاب در آمازون.

در مورد جستجوی محلی فراموش نکنید، زیرا جستجوگرها از طریق تلفن همراه شده اند. نام مکان نیز می تواند یک اصلاح کننده اصطلاح مفید باشد، بنابراین اگر کسب و کار شما در یک محل خاص واقع شود، این را بخشی از روند تولید کلمه کلیدی را در نظر بگیرید. این نیز در مورد شرایط فصلی جستجو می شود.

روش های فوق فقط یک نقطه شروع برای تحقیق شما هستند. اگر واقعا میخواهید جدی بگیرید، باید از برخی ابزارهای جستجوگر کلمات کلیدی ساخته شده برای هدفمندسازی برای ارزیابی شرایطی که قبلا شناسایی کردهاید و برای پیدا کردن چیزهای جدیدی که حتی فکر نمیکنید، استفاده کنید.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی

بسیاری از ابزارهای ذکر شده در زیر می توانند به شما در تجزیه و تحلیل سایر جنبه های عملکرد وب سایت شما، نه تنها کلمات کلیدی کمک کنند. اما حتی اگر شما به اطلاعات کلمه کلیدی نگاهی بیندازید، این ابزار می تواند اطلاعاتی مانند حجم جستجو، رتبه بندی مشکل (مفید برای استراتژی محتوا و جستجوگرها)، ارزش کلیدی (مفید برای پرداخت هزینه برای تبلیغات کلیک کنید)، رقابت و بیشتر. ده ها ابزار تحقیقاتی کلیدی وجود دارد، اما در اینجا برخی از موارد مورد علاقه ما برای شروع کار شما وجود دارد.

  1. Ahrefs مجموعه کاملی از ابزار تحقیق، محتوای و ابزارهای جستجوگر کلمات کلیدی است.
  2. پاسخ عمومی، نتایج آن را بر اساس نوع سوالات تجزیه می کند، به طوری که شما می توانید محتوا را برای ارائه پاسخ ها مورد هدف قرار دهید.
  3. Google Adwords Keyword Planner به شما امکان می دهد که حجم کل جستجوهای محلی و محلی را برای کلمات کلیدی، سطح رقابت و هزینه برآورد شده برای هر کلیک را ارزیابی کنید. برای دریافت ایده های کلیدی، وارد شوید و به Tools »Planner Keyword بروید و یکی از گزینه های Find New Keywords و Volume Search را انتخاب کنید.
  4. SEMrush داده های کلمات کلیدی را فراهم می کند و به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با شرایط جستجوی اصلی شما کمک می کند. این ابزار پرداخت دارای بسیاری از ویژگی های دیگر نیز است، اما شما می توانید یک جستجوی کلید واژه رایگان در این صفحه را امتحان کنید.
  5. ابزار جستجوگر کلمات کلیدی جستجوگر ابعاد جستجوی، اصطلاحات مرتبط، ارزش تخمین زده شده و موارد دیگر را فراهم می کند.

 

تحقیق کلیدواژه: در آینده چه می شود

تا زمانی که چندین ابزار این کلیدواژه را استفاده کرده اید، لیستی طولانی از شرایطی که ممکن است افراد برای یافتن سایت شما استفاده کنند، داشته باشند. چگونه می دانید که کدام کدام کدام مورد استفاده است؟

اگر قصد دارید از کلمات کلیدی خود برای تبلیغات استفاده کنید، می خواهید آنها را به Planner Keyword Adwords بسپارید تا بتوانید بدانید که کدامیک از بهترین ها برای این منظور کار خواهند کرد. شایان ذکر است که اگرچه اصطلاحات رایج می تواند گران باشد، شما همچنین می توانید با کلمات کلیدی مرتبط که کمی محبوب تر هستند، خوب عمل کنید.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی در Google Analytics، به کانال های خرید »تمام ترافیک» بروید و در جدول جستجوی آلی جستجو کنید.

 

اما اگر شما قصد دارید از کلمات کلیدی برای جستجوگرها، ایجاد محتوا و بازاریابی استفاده کنید، بیشتر علاقه مند خواهید شد که موقعیت جستجوی خوبی برای محتوا با استفاده از این کلمات کلیدی (دشوار بودن کلمات کلیدی) چگونه است و آیا می توانید رتبه بندی کنید (فرصت کلیدی).

شما همچنین می توانید فهرست خود را به طور استراتژیک تقسیم کنید. به عنوان مثال، برخی از کلمات کلیدی شما به طور مستقیم به کسب و کار شما مربوط می شود، در حالی که دیگران به قصد کاربر مرتبط هستند. شما همچنین می توانید کلمات کلیدی را با توجه به موضوعاتی که می خواهید پوشش دهید، گروه بندی کنید.

به یاد داشته باشید زمانی که ما درباره هدف کلیدی صحبت کردیم؟ شما نیاز به ایجاد محتوا برای مطابقت با انواع مختلف قصد دارید. به عبارت دیگر، فقط بر کلمات کلیدی تجاری تمرکز نکنید، زیرا مردم قبل از آماده شدن برای خرید از کلمات کلیدی دیگر استفاده می کنند. محتوا و استراتژی بازاریابی خوب همه انواع را شامل خواهد شد.

از کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید

هنگامی که فهرست نهایی کلمات کلیدی دارید، می توانید از این اطلاعات در بسیاری از مکان های موجود در محتوا استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوای شما یک موضوع کاملا دیگر است، اما شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی در:

  • عنوان صفحه شما. این هم عنوان واقعی و عنوان SEO است، که ممکن است کمی متفاوت باشد. این عنوان یک نقطه شروع برای گوگل تعیین ارتباط است، و این لینک لینک قابل مشاهده در نتایج جستجو است.
  • توضیحات متا اگر از ابزار جستجوگر استفاده نکنید، این به طور خودکار از 160 کاراکتر اول محتویات شما می آید، بنابراین مکان خوبی برای استفاده از کلمات کلیدی نیز هست. شرح متا توضیحاتی را ارائه می دهد که در زیر پیوند قابل کلیک قرار می گیرد و به مردم کمک می کند تا تصمیم بگیرند - یا نه.
  • لینک ها و به روز رسانی های رسانه های اجتماعی. اگر شما محتوای سایت را به اشتراک می گذارید، ممکن است این قسمت قبلا بخشی از عنوان باشد، اما شما همچنین می توانید به افراد کمک کنید تا جستجو های خود را با اضافه کردن یک هشتگ مناسب، که به طور موثر یک کلمه کلیدی است، بهبود دهد.

 

البته، شما همچنین از کلمات کلیدی و شرایط مرتبط در تمام مطالب خود استفاده کنید. هرچند از کلمات کلیدی استفاده نکنید - این یک کلاهبرداری سیاه و سفید به عنوان تاکتیک SEO محسوب می شود و باعث عقب ماندگی خواهد شد. کلمه کلیدی اصلی خود را در ذهن داشته باشید و سپس از تغییرات استفاده کنید، بنابراین شما مانند یک انسان برای انسان می نویسید. هنگامی که شما انجام می شود، بررسی کنید که آیا می توانید کلمات کلیدی معنایی اضافی را بدون به خطر انداختن خواندن و اثربخشی محتوا در اختیار داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر به راهنمای ما در مورد چگونگی و مکان استفاده از کلمات کلیدی برای جستجوگرها مراجعه کنید.

حالا شما می دانید که چگونه از تحقیقات کلمه کلیدی برای انتخاب شرایط مناسب برای گوگل و کمک به مشتریان هدف خود برای پیدا کردن مطالب خود استفاده کنید. فراموش نکنید که به صورت دوره ای یک حسابرسی جستجوگر را انجام دهد تا هر خطایی را که ممکن است رتبه بندی و ترافیک شما را تکان دهد را به دست آورد.

و مطمئن شوید که راهنمای مرجع ما را دانلود کنید: چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای جستجوگرها انتخاب کنید. این راهنما به شما این نکات برجسته این پست را می دهد - همه چیز را که شما نیاز دارید برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه بندی.
 

 

 

 

انتخاب کلمات کلیدی (چه به صورت تک کلمه باشد و چه به صورت عبارت های چند کلمه ای) یک مسئله حیاتی و مهم در بهبود رتبه بندی هر وبسایتی است. انتخاب درست کلمات کلیدی در کنار سایر اقدامات برای بهینه سازی وبسایت می تواند در مدت زمانی معقول، بازدید کنندگان و مخاطبان هدف را به سایت شما هدایت کند. از سوی دیگر اگر سایر اقدامات بهینه سازی سایت را انجام داده باشید، اما کلمات کلیدی را به درستی انتخاب نکرده باشید، وبسایت شما هیچ گاه موفق نخواهد شد. در این صورت بازدیدکنندگان اندکی خواهید داشت و همان تعداد اندک هم ممکن است هیچ خریدی از  شما انجام ندهند. 

برای انتخاب درست کلمات کلیدی چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیریم؟

1- مرتبط بودن

کلمات کلیدی که انتخاب می کنید باید مرتبط با محصولات و خدمات شما باشند. هر چه این ارتباط و تناسب بیشتر باشد، بهتر و سریع تر در نتایج جستجو رتبه می گیرید و نرخ تبدیل شما نیز افزایش می یابد. یعنی بازدیدکنندگان بیشتری به مشتری تبدیل خواهند شد.

2- تصمیم به خرید

شما باید کلماتی را انتخاب کنید که افرادی را جذب کند که در مرحله صحیحی از چرخه خرید هستند. هر چه این افراد به مرحله تصمیم برای خرید نزدیک تر باشند، احتمال خریدشان از شما بیشتر می شود. شما کاربرانی می خواهید که آماده خرید کردن باشند، نه افرادی که صرفا در جستجوی اطلاعات باشند.

3- حجم جستجو

کلماتی را انتخاب کنید که زیاد مورد جستجو قرار می گیرند. اگر بتوانید در نتایج کلمات کلیدی پرجستجو، رتبه خوبی کسب کنید حجم زیادی از افرادی که آن کلمات را جستجو می کنند، وارد سایت شما خواهند شد. ابزارهایی نیز برای آگاهی از میزان جستجوی کلمات کلیدی مختلف وجود دارد.

4- رقابت پذیری

برای اینکه بتوانید با صرف حداقل هزینه و زمان رتبه خوبی بدست آورید، باید کلماتی را انتخاب کنید که برندهای معروف و یا وبسایت های پربازدید و پرسابقه به طور فعال بر روی آن ها هدف گذاری نکرده باشند. در مورد هر کلمه یا عبارت کلیدی باید 10 وبسایت برتر که در صفحه اول نتایج جستجو قرار می گیرند را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آیا  در مورد این کلمه یا عبارت کلیدی خاص، سایت شما توان رقابت با آن ها را دارد؟

5- تک کلمه ای یا چند کلمه ای؟ عمومی یا خاص؟

هدف صاحبان کسب و کار این است که در کلمات کلیدی مهم و پرجستجوی مرتبط، بالاترین رتبه را از آن خود کنند. اما وقتی به صفحه اول نتایج جستجو نمی رسند و یا اغلب بازدیدکنندگانشان مرور کننده هستند و نه خریدار، دچار یأس و ناامیدی می شوند.

چاره چیست؟ برای دستیابی به این هدف بهتر است به جای استفاده از کلمات کلیدی عمومی و معمول، از عبارات چند کلمه ای و خاص استفاده کنید. در ادامه با طرح یک مثال، به این موضوع می پردازیم:

یک آژانس مسافرتی با آدرس وبسایت africanholidayofalifetime.co.ir (دقت داشته باشید که این سایت و این مثال واقعی نیست) خدمات لوکس و گرانقیمت خود برای گذران تعطیلات در آفریقا را به فروش گذاشته است. این شرکت ماهانه 1 میلیون تومان برای سئو، افزایش بازدید کنندگان و افزایش فروش از طریق سایت در نظر گرفته است. کلمات کلیدی که این شرکت می تواند مد نظر قرار دهد عبارتند از :

آفریقا- این کلمه کلیدی، بسیار گسترده بوده و موارد زیادی را در بر می گیرد. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند، به جنبه های مختلفی از تاریخ، جغرافیا، آب و هوا و سایر ویژگی های آفریقا علاقمند هستند. از بین افرادی که این کلمه را جستجو می کنند، درصد خیلی کمی (کمتر از 1 درصد) قصد گذراندن تعطیلات مجلل در آفریقا را دارند. از طرف دیگر رقابت با وبسایت هایی که هم اکنون در مورد این کلمه کلیدی در رتبه های برتر قرار دارند، بسیار دشوار است.

تعطیلات- این کلمه کلیدی نیز بسیار گسترده است، جنبه های مختلفی را در بر می گیرد و هنوز آنقدر که باید، با موضوع مد نظر این آژانس مسافرتی مرتبط نیست. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند ممکن است به دنبال گذراندن تعطیلات در هر جایی از دنیا باشند. ممکن است به دنبال یک سفر ارزان یا یک سفر مجلل باشند. از سوی دیگر، رقابت زیادی بر سر این کلمه کلیدی وجود دارد و این سبب افزایش هزینه های بهبود رتبه بندی در مورد این کلمه کلیدی خواهد شد.

تعطیلات مجلل- این عبارت کلیدی خیلی بهتر از دو مورد قبل است. با این حال هنوز هم خیلی گسترده و فراگیر است چون در این عبارت کلیدی اشاره ای به محل سفر نشده است. اما جنبه مثبت آن این است که مجلل بودن سفر مشخص شده است، بنابراین افرادی که در جستجوی یک سفر مجلل هستند را به این وبسایت هدایت خواهد نمود. رقابت بر سر این عبارت کلیدی نیز نسبتاً بالا است. و این وبسایت شانس زیادی برای رتیه بندی در مورد این عبارت کلیدی نخواهد داشت.

تعطیلات مجلل در آفریقا- این، عبارت کلیدی مناسبی است. حجم جستجوی نسبتاً خوبی دارد و افرادی را به این وبسایت هدایت می کند که موضوع جستجوی آن ها ارتباط نزدیکی با این عبارت کلیدی دارد. رقابت بر سر این عبارت، در سطح قابل قبولی قرار دارد و می توان رتبه خوبی در آن به دست آورد. تنها مشکل بالقوه این عبارت کلیدی این است که ممکن است افرادی را به این وبسایت هدایت کند که فقط به دنبال کسب اطلاعات هستند نه خرید خدمات.

رزرو بلیط سفر مجلل به کنیا- این یک عبارت کلیدی عالی برای جذب کاربران مناسب است. کابر می داند که به دنبال چه نوع تعطیلاتی است (لوکس و مجلل)، می داند که تعطیلات خود را در کجا می خواهد بگذراند (کنیا) و تصمیم دارد که همین الان آن را رزرو کند. رقابت بر سر این کلمه کلیدی در سطح پایینی قرار دارد و به راحتی می توان به رتبه بندی خوبی در مورد این عبارت کلیدی دست یافت. با این که حجم جستجوی این عبارت کلیدی کمتر از موراد قبلی است اما باز هم آنقدر هست که ارزش تلاش برای کسب رتبه بندی برتر را داشته باشد.

می خواهم بلیط سفر به کنیا را برای تعطیلات ماه مارس 2014 رزو کنم- از لحاظ میزان ارتباط با موضوع مورد نظر، این عبارت کلیدی یک عبارت بسیار عالی است. کاربر می داند که دقیقاً به دنبال چیست و آماده پرداخت پول است. در زمان خیلی کوتاه و با صرف هزینه اندک می توان رتبه بندی خوبی در مورد این عبارت کلیدی به دست آورد. تنها مشکل آن این است که هیچ کسی چنین عبارت کلیدی دقیقی را جستجو نمی کند. 

بررسی ها نشان داده اند که عبارت های متشکل از چهار کلمه یا بیشتر، بیش از 40 درصد از کل جستجوهای اینترنتی را شامل می شوند. بنابراین با استفاده از عبارات کلیدی طولانی و خاص علاوه بر بهبود سریع تر رتبه بندی خود، بازدید کنندگان بیشتری را نیز به وبسایت خود هدایت خواهید کرد و فروش خود را افزایش خواهید داد.

سایر نوشته ها توسط amirmahdiazarbara | یکشنبه 06 مرداد 1398 |کلمات کلیدی: کلمات کلیدی
181 | رتبه بندی این مطلب:
5/0
|
21رأی موافق 0رأی مخالف
| چاپ
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

ارتباط با نویسنده

x

آموزش سئو

در این بخش به جدیدترین مقالات آموزش سئو دسترسی دارید. این مقالات حاصل تالیف و یا ترجمه گروه نویسندگان سئو گرافی می‌باشد.

وبلاگ سئوگرافی

به سئوگرافی خوش آمدید

ما آماده انجام خدمات سئو برای شما هستیم

 
اطلاعات تماس
 

ایمیل:

info@seography.ir

 

تلفن:

021 88 17 21 31

 

آذرس:

تهران خیابان مطهری خیابان میرعماد کوچه چهارم پلاک 13 واحد 1