آیا حاضرید پروژه سئوی خود را شروع کنید

در حال بارگزاری
 

سئوگرافی یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های سئو و خدمات بهینه سازی سایت در ایران می‌باشد.

 

@ با تقدیم احترام به قوانین کپی‌رایت!

تماس با ما
 

021 88 17 21 31

 

info@seography.ir

 

الگوریتم شاهین ( Hawk ) چیست؟ | همه چیز درباره این الگوریتم

الگوریتم شاهین ( Hawk ) چیست؟ | همه چیز درباره این الگوریتم

الگوریتم شاهین چیست؟

قبل از معرفی الگوریتم شاهین ، سئو محلی به نحوی بود که کسب و کارهایی که حیطه کاری مشترکی داشتند و از لحاظ جغرافیایی نزدیک به هم بودند ، به عنوان موارد تکراری محسوب می شدند.

برای مثال اگر منطقه ای بورس کافی شاپ و یا رستوران بود ، تحت تاثیر این حالت قرار می گرفت و بعضی از کسب و کارها با همسایه خود مشابه به نظر می رسیدند.

در اصل هدف گوگل از معرفی الگوریتم شاهین این بود که مشکل گوگل مپ در تشخیص اشتباه مکان های تکراری را از بین ببرد و بتواند همه کسب و کارها را نمایش دهد.

پس از معرفی الگوریتم شاهین ، شعاع فیلترینگ گوگل در تشخیص کسب و کارها در گوگل مپ کوچک تر شد و کسب و کارهای مشابه و نزدیک به هم توانستند بدون نگرانی مکان خود را در نقشه گوگل ثبت کنند.

البته همچنان کسب و کارهایی هستند که از آدرس مشترک استفاده می کنند.

از جمله این کسب و کارها می توان به فروشگاه های یک پاساژ تجاری اشاره کرد.

با توجه به اینکه هنوزم ممکن است بسیاری از کسب و کارها با توجه به معرفی این الگوریتم مشکلاتی داشته باشند ، ولی بسیاری از آن ها از مزیت معرفی این الگوریتم بهره مند شدند.

برای مثال پس از معرفی الگوریتم شاهین دیگر رقبا نمی توانند از نام آن ها سوء استفاده کنند و با نام مشابه در نزدیکی آن ها فعالیت کنند.

این الگوریتم پس از الگوریتم موش کور در 22 آگوست 2017 توسط گوگل بروزرسانی شد.گفته می شود که هدف این الگوریتم برطرف کردن نواقص جزئی الگوریتم موش کور است و درواقع تاثیرگذاری آن نیز فقط برروی سئوی محلی می باشد.هدف از نام گذاری این الگوریتم نیز به این جهت بوده است که از ویژگی های شاهین در دنیای واقعی این است که علاقه بسیار زیادی به شکار موش کور دارد به همین جهت گوگل این الگوریتم خود را شاهین نام گذاری کرده است تا نواقص جزئی در ساختار کاری موش کور گوگل را از بین ببرد و درواقع آنها را شکار کند پس این دو الگوریتم در سئو محلی برای کسب و کارها تکمیل کننده یکدیگر می باشند.اگر در مقاله قبلی دقت کرده باشید در آنجا گفتیم که موقعیت جغرافیایی کسب و کار ها در نمایش سئو محلی و بهینه سازی آن بسیار تاثیرگذار است بنابراین پیشنهاد میکنم قبل از مطالعه ی این مطلب مقاله قبلی را مطالعه کنید تا درک بهتری از این مطلب داشته باشید. 

در الگوریتم موش کور گوگل یکپارچگی آدرس بسیار پراهمیت بود از این رو زمانیکه گوگل برای جستجوگران نتایج را فیلتر می کرد کسب و کارهایی را که دارای موقعیت مکانی یکسانی بودند اما نام برند آنها متفاوت بود را از نتایج حذف کرده و تنها یکی از آنها را به نمایش می گذاشت.برای مثال فرض کنید داخل یک پاساژ فروشگاه های متفاوتی وجود دارد که هریک کسب و کار خود را در گوگل ثبت نموده اند ولی از آنجایی که آدرس محلی آنان یکسان است گوگل فقط یکی از کسب و کارها را نمایش می دهد و این یعنی حذف سایر رقبا در سئوی محلی ، بنابراین نقص ساختار کاری موش کور گوگل در اینجا نادیده گرفتن کسب و کارهای مشابه نزدیک به یکدیگر است.مثالی دیگر در همین راستا می تواند مربوط به وکلایی باشد که دفتر کاری مشترکی دارند ولی هر کدام کسب وکار مربوط به خود را دارا می باشند بنابراین ممکن است با الگوریتم موش کور در حق یکی از آنان اجهاف شده و نادیده گرفته شود و تنها یکی از آنها در سئو محلی برای کاربران نمایش داده شود.در اینجا الگوریتم شاهین یا Hawk گوگل موش کور ها را شکار کرده و اینگونه نواقص را برطرف می سازد تا سایر کسب و کارهایی که مشابه هستند و در کنار یکدیگر قرار دارند نیز بتوانند با یکدیگر رقابت کرده و در نتایج محلی به خوبی یافت شوند.

الگوریتم Hawk گوگل چگونه کار می‌کند؟

در ابتدا و قبل از پیاده‌سازی الگوریتم هاوک، گوگل قصد داشت که مشکلات خود را در تشخیص و شناسایی مکان های تکراری بر طرف کند و بتواند همه کسب و کار ها را برای جستجو‌های محلی به بهترین شکل نمایش دهد. این نیت گوگل به خودی خود بسیار عالی به نظر می‌رسید ولی در عمل کافی بود که کسب و کاری در نقشه گوگل، محل بیزینس خود را مشخص کند و به این شکل، شانس خود یا کسب و کار نزدیک خود را از بین ببرد. (شانس دیده شدن در نتایج جستجو).

الگوریتم هاوک
همین جا بود که الگوریتم هاوک برای از بین بردن مشکلات مربوط به لیست‌های تکراری بوجود آمد و پیاده‌سازی شد. به لطف الگوریتم هاوک است که همه کسب و کار‌ها در یک شعاع مشخص جغرافیایی هم می‌توانند در لیست نتایج نمایش داده شوند و در عین حال هیچ کسب و کاری نمی‌تواند با چند بار ثبت کردن خود در نقشه گوگل، امکان نمایش خود را در نتایج بهتر کند.

البته هنوز هم یک مشکل وجود دارد که الگوریتم هاوک هم نتوانسته این مشکل را حل کند. برای مثال تصور کنید یک مجتمع تجاری وجود دارد که در آن چندین وکیل و مشاور حقوقی وجود دارند، بدیهیست که با دخالت الگوریتم هاوک ممکن است تعدادی از این کسب و کار‌ها از نتایج جستجو حذف شوند زیرا منطقه ای که روی نقشه مشخص شده است دقیقا، یکسان است. ولی این تنها مشکل الگوریتم هاوک است و مهم‌ترین مزیت الگوریتم هاوک هم این است که رقبا نمی‌توانند شانش شما را در جستجوی محلی از بین بروند.

 

یک نکته دیگر را هم درباره الگوریتم هاوک به یاد داشته باشید که درباره تمام الگوریتم های گوگل صدق می‌کند و آن هم اینکه تمام الگوریتم‌ها به وجود آمده‌اند به کابران کمک کنند تا مرتبط‌ترین نتیجه را در لیست نتایج جستجو، مشاهده کنند.

چگونه با الگوریتم شاهین سئو سایتمان را بهبود دهیم؟

۱. به حالت ناشناس مرورگر خود بروید
جستجوی گوگل در مرورگر شما کاملا به صورت شخصی سازی شده انجام می شود و به پارامترهایی مانند جستجوهای قبلی و مکان شما وابسته است.

اگر می خواهید رتبه واقعی خود را مشاهده کنید، به حالت incognito در مرورگر کروم و یا private در فایرفاکس بروید و کلمه مورد نظر خود را جستجو کنید.

۲. صحت اطلاعات خود در نقشه گوگل را بررسی کنید
بسیاری از افراد در هنگام جستجوی مکان ها، ویرایش هایی را در مکان ها اعمال می کنند و این ویرایش ها نیز ممکن است از طرف گوگل پذیرفته شود.

قبل از هر چیز، اطلاعات کسب وکار خود را در نقشه گوگل بررسی کنید تا از صحت آنها مطمئن شوید.

تلفن تماس، آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی کسب و کار شما از اطلاعات بسیار مهم و اساسی محسوب می گردند.

در این قسمت اشتباهات سهوی زیاد اتفاق می افتد و از حل کوچکترین خطا ها نیز نبایست غافل شوید.

۳. نقدها و امتیازهای بیشتری دریافت کنید
دادن انگیزه به مشتریان برای نوشتن نقد و امتیازدهی به شما یکی از بهترین راهکارها در کسب رتبه های بالای نتایج جستجوی محلی است.

به عنوان مثال اگر صاحب یک کافی شاپ هستنید، می توانید به مشتریان خود که نقدی برای شما می نویسند، یک قهوه رایگان دهید یا تخفیفی برای او در نظر بگیرید.

دقت داشته باشد که هیچ وقت آنها را مجبور به نوشتن نقد و یا امتیازدهی نکنید و صرفا نظرات واقعی آنها را بخواهید.

در صورت اصرار بیش از حد، احتمالا حتی نقدهای منفی نیز از کاربران دریافت می کنید.

۴. محتوای سایت خود را ارتقا دهید
مطمئنا یکی از بهترین راه ها در کسب رتبه خوب، نوشتن مداوم مطالب مفید با تاکید بر روی مکان شماست.

این راه یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری در سئو محلی سایت است.

با نوشتن نام مکان خود در عنوان صفحه و یا استفاده از برچسب های مرتبط با مکان، می تواند نتیجه خوبی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال اگر صاحب یک آرایشگاه در بلوار دریای شهرک غرب هستید، می توانید از کلمات کلیدی مرتبط با مکان خود مطالبی نوشته تا کاربرانی که به دنبال آرایشگاه در مکان های مرتبط با شما هستند، به راحتی شما را بیابند.

مثلا می توانید از نام مکان های “تهران”، “محله شهرک غرب”، “بلوار دریا”، “محله های نزدیک مانند سعادت آباد”، “نام خیابان و کوچه فرعیتان” استفاده کرده و برای هریک مطلب مجزایی بنویسید.

با این کار می توانید از تمام پتانسیل های مکانی خود، نهایت استفاده را ببرید.

تغییراتی که الگوریتم هاوک گوگل ایجاد می کند چیست ؟

در این به روز رسانی جدید گوگل که هاوک نامیده شده است و به معنی شاهین یا باز یا قوش شکاری می باشد در واقع شیوه ای است که فیلتر های محلی نتایج جستجو های محلی را تحت تاثیر قرار می دهد .

به عنوان مثال با عرضه الگوریتم موش کور یا Possum گوگل با ارائه فیلتر هایی بر روی جستجو های محلی لیستینگ هایی که مشابه لیستینگ های دیگر بودند را رتبه بندی شده بودند را حذف می نمود و آنها را در جستجوی محلی نمایش نمی دادند و آنها را حذف می کرد

همین عمل باعث شده بود لیستینگ هایی که زودتر در نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته بودند و رتبه بندی شده بودند به نسبت دیگر لیستینگ ها ارجعیت داشته باشند.

در صورتی که لیستینگ های جدیدتر مشابه لیستینگ های قدیمی تر بودند شانس نمایش در گوگل را از دست می دادند .

نحوه عملکرد گوگل در رابطه به لیستینگ ها به این صورت بود که گوگل مرتبط ترین و معتبر ترین لیستینگی که در رابطه با جستجوی کاربر بود را نمایش می داد و بقیه را فیلتر می کرد و این بسیار شبیه عملکرد بر روی محتواهای تکراری بود .

در واقع هدف از قرار دادن فیلتر گذاری بر روی این لیستینگ که در الگوریتم موش کور Possum به اجرا در آمده بود این بود که از به نمایش در آمدن بیش از یک لیستینگ از یک شرکت یا کمپانی جلوگیری می کرد تا شرکت های بیشتری در جستجو های محلی شانس به نمایش در آمدن در گوگل را داشته باشند .

در مثال زیر کمپانی Weber Orthodontics  یک کمپانی تجاری بود که پس از روی کار آمدن الگوریتم Possum  نمی توانست لیستینگ خود را در سرچ های محلی قرار دهد.

و آن به این دلیل بود که یکی از رقبای او در همان لوکیشنی بود که یکی از رقبای او در آنجا قرار داشت و این رقیب دارای رتبه بهتری در نتایج جستجوهای محلی بود .

زمانی که الگوریتم موش کور شروع به کار کرد بسیاری از لیستینگ هایی که دارای چنین خاصیتی بودند از نتایج جستجو های محلی گوگل فیلتر شدند و عرصه را برای رقبای قوی تر خود در لوکیشنی که قرار داشتند باز کردند .

Image

همانگونه که مشاهده میکنید لوکیشن این دو رقیب نزدیک به هم می باشد و همین امر موجب شده بود که Weber Orthodontics  از نتایج جستجوهای محلی حذف گردد .

زیرا رقیب او که Weathon Orthodontics میباشد به دلیل قدمت بیشتر در نتایج جستجو های محلی قرار گیرد .

پس از به روز رسانی الگوریتم هاوک گوگل این نقیصه برطرف شد و Weber Orthodontics  نیز توانست در جستجوهای محلی نیز رتبه بگیرد و مشاهده شود .

 

Image

طبیعتا بسیاری از کسانی که توسط الگوریتم Possum فیلتر شده اند را الگوریتم هاوک نتوانسته در جستجو ها نشان دهد ، اما هنوز مشکل حل نشده است.

تنها کاری که توانسته انجام دهد این است که اگر دو کمپانی که در فاصله کمی از هم قرار دارند و لوکیشن آنها به صورت مجزا می باشد را نشان دهد.

همچنین این الگوریتم نتوانسته دو کمپانی که در یک ساختمان می باشد را از فیلترینگ در آورد.

سایر نوشته ها توسط amirmahdiazarbara | پنجشنبه 06 تیر 1398 |کلمات کلیدی: الگوریتم شاهین ( Hawk ) چیست؟ ، الگوریتم شاهین ، الگوریتمHawkگوگل
224 | رتبه بندی این مطلب:
5/0
|
18رأی موافق 0رأی مخالف
| چاپ
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

ارتباط با نویسنده

x

آموزش سئو

در این بخش به جدیدترین مقالات آموزش سئو دسترسی دارید. این مقالات حاصل تالیف و یا ترجمه گروه نویسندگان سئو گرافی می‌باشد.

وبلاگ سئوگرافی

به سئوگرافی خوش آمدید

ما آماده انجام خدمات سئو برای شما هستیم

 
اطلاعات تماس
 

ایمیل:

info@seography.ir

 

تلفن:

021 88 17 21 31

 

آذرس:

تهران خیابان مطهری خیابان میرعماد کوچه چهارم پلاک 13 واحد 1